Wyszukiwarka
Producenci
Zaloguj się
Pielęgnacja świątyni i innych zabytków
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalni
0
Opis
Patrz na dole strony:
1) Spis treści
2) Fragment książki (udostępniamy wybrane 3 strony Pielęgnacja świątyni i innych zabytków)
| Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika |
|---|---|
| Rok wydania: |
2014 |
| ISBN: | 978-83-231-3196-0 |
| Stron: | 508 |
| Format: |
B5, oprawa miękka ze skrzydełkami |
| Ilustracje: |
przeszło 200 czarno-białych + płyta CD z ilustracjami w kolorze |
Bogumiła J. Rouba
"Z jednej strony obserwujemy wiele pozytywów dotyczących badań jak i nowych technik konserwatorskich. Z drugiej strony spostrzegamy coraz więcej zjawisk negatywnych. Po 10 latach prof. Bogumiła Rouba wznawia swoją książkę dotyczącą Pielęgnacji Świątyni rozszerzając nie tylko jej tytuł ale także i znacznie zakres. Przez te 10 lat w naszym Kraju zmieniło się wiele spraw związanych z zabytkami. […] Szerzą się poglądy, że zabytki architektury można „modernizować”, a więc dowolnie przerabiać i unowocześniać a także dekorować wbrew ich historycznym standardom. Prowadzi to zawsze do utracenia wartości dawności jak i wartości dokumentalnej. […] W tej sytuacji książka prof. B. Rouba wpisuje się w pilne potrzeby naszego dziedzictwa kulturowego. Została ona poważnie rozszerzona i nie tylko o zagadnienia związane z główną specjalnością Pani Profesor a więc konserwację malarstwa i rzeźby polichromowanej, lecz także o zagadnienia, jakimi jako badacz zajmuje się ona od wielu lat- klimatem, w jakim powinny znajdować się zabytki oraz szeroko rozumianą problematyką profilaktyki konserwatorskiej. Autorka wprowadza nas także w wiele istotnych zagadnień związanych z dawnymi dziełami architektury.
Ten wachlarz poszerzonych tematów i problemów winien zachęcić Czytelników nie tylko do przestudiowania bogatych treści, ale także skłonić do analizy materiałów ilustracyjnych.
Fragment pochodzący z przedmowy Książka
Prof. dr hab. inż. arch. Jan Tajchman
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.